-5.jpg)
De geplande wielerwedstrijden van zondag aan Sint-Baaf in Eversel gaan niet door. De organisatie en de wielerbond hebben beslist om de wedstrijden af te gelasten wegens de extreme hitte en de bezorgdheid rond de gezondheid van de renners.
Het ging om het provinciaal kampioenschap voor de jeugd (U17-U19) dat normaal om 14.00 uur van start zou gaan. Ook de wedstrijd voor junioren jongens, voorzien rond 16.30 uur, werd geschrapt.
Volgens de organisatie waren er meerdere renners die aangaven niet te willen of kunnen starten door de hoge temperaturen. Daarom heeft de bond beslist om de veiligheid van de deelnemers voorop te stellen en de wedstrijden te annuleren.
De wedstrijden van Wielerclub Berg-Op-Eversel zouden plaatsvinden met start en aankomst aan Sint-Baaf in Eversel.
Spijtig nieuws voor de renners, supporters en organisatie, maar de gezondheid van de jeugdrenners blijft de hoogste prioriteit. Foto met dank aan Joseph Bams