maandag 22 juni 2026

OKRA ZOLDER BEZOEKT NATUURHULPCENTRUM


Op één van de heetste dagen van het jaar brachten de leden van Okra Zolder een bezoek aan het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek. Ondanks de tropische temperaturen was de opkomst goed en de sfeer uitstekend.
De namiddag startte met een filmpje over hoe Sil Janssen 50 jaar geleden begon en hoe het centrum door de jaren heen evolueerde tot nu. Een deskundige gids nam de groep mee langs de revalidatiekooien, de roofvogelverblijven en de opvang voor exotische dieren. Het geslaagde en leerrijke groepsbezoek werd afgesloten met een verfrissend drankje, koffie en een lekker stuk Limburgse vlaai in het vernieuwde cafetaria. Dank aan Viviane Donne voor info en foto's