maandag 10 februari 2025

Bewustwording en plezier tijdens de Tournée Minérale-actie in De Zandloper


Wie februari zegt, zegt uiteraard ook Tournée Minérale! Dienstencentrum De Zandloper sloot zich opnieuw aan bij deze actie om bezoekers bewust te maken van hun alcoholgebruik. Na het succes van de sensibiliseringscampagne ‘Blaas jij safe?’ volgde dit jaar een nieuwe editie met een mocktail-proeverij en interactieve workshops.

Kelly Alfarano van Team Welzijn blikt tevreden terug: “Ons dienstencentrum ontvangt dagelijks veel bezoekers, wat het de perfecte plek maakt voor zo’n sensibiliseringscampagne. Dit jaar werkten we samen met Integra en organiseerden we een gezellige mocktail-proeverij. De workshop sloten we telkens af met een korte quiz over alcohol, waarbij de winnaars met een toffe prijs naar huis gingen.”

Tijdens de workshop ontdekten deelnemers ook de impact van alcohol op hun reactievermogen. Kelly: “Met onze promillebrillen konden bezoekers zelf ervaren hoe alcohol hun coördinatie en reactiesnelheid beïnvloedt. Via eenvoudige testjes werd duidelijk hoe zelfs een kleine hoeveelheid alcohol al effect heeft op het lichaam.”

De campagne in De Zandloper was opnieuw een groot succes. De combinatie van informatie, ervaring en een speelse aanpak zorgde ervoor dat bezoekers met nieuwe inzichten én een glimlach naar huis gingen.  Dank aan RB Fotografie voor de mooie foto's, verslag Rudi Coomans