vrijdag 6 januari 2023

Lokaal bestuur investeert in bereikbaarheid

Een belangrijk thema in de dienstverlening van het lokaal bestuur is een optimale bereikbaarheid voor onze inwoners, verenigingen, ondernemers en professionele klanten. De telefoon is daarbij nog altijd een van de belangrijkste middelen voor het contact met het lokaal bestuur.

Met de investering in een nieuw communicatiesysteem 3CX stappen we af van de klassieke telefoontoestellen en krijgen de medewerkers een applicatie met veel meer mogelijkheden. De nieuwe oplossing zorgt voor een betere bereikbaarheid en maakt flexibel werken op een andere locatie gemakkelijker. Daarnaast krijgen medewerkers in hetzelfde systeem extra mogelijkheden, zoals chatten of videobellen.

“Een goede telefonische bereikbaarheid is essentieel voor een kwalitatieve dienstverlening”, verduidelijkt collega Yuri (Programmamanager dienstverlening). “Het gaat erom dat onze inwoners moeiteloos de juiste medewerker aan de lijn krijgen. Of die op kantoor, thuis of op een andere locatie aan het werk is, mag geen verschil zijn. We kozen daarom bewust voor een van de meest geavanceerde systemen op de markt. We zullen onze inwoners veel vlotter kunnen verder helpen. Op drukke momenten komen telefoonoproepen in een wachtrij of krijgt de beller de optie om op een later moment teruggebeld te worden. Geen enkel telefoontje mag nog verloren gaan.”

De komende periode staat in het teken van de implementatie. Alle medewerkers volgden al een uitgebreide opleiding om er vlot mee aan de slag te gaan. De omschakeling naar het nieuwe telefoniesysteem is voorzien in de loop van februari.