donderdag 18 augustus 2022

Problemen met bankkaarten aan Tankstation Frank

Heel wat mensen kwamen de afgelopen week met de auto langs tankstation Frank aan de treinspoor in Zolder. Ze stappen uit en deden hun bankkaart in de automaat om te tanken. Nu niet met alle bankkaarten met toch vele kwam  dan bericht dat ze geld hadden afgenomen maar niet konden tanken. ....
Iedereen die dit aan de hand had was boos natuurlijk en is ook heel begrijpelijk.
Ze reageerde naar de uitbaters toe en deze mensen waren er van op de hoogte en hadden al veel zitten rond bellen maar het probleem lag bij de banken en niet bij de uitbaters van Tankstation Frank.

We gaan het heel even uitleggen aan jullie
Je steekt uw bankkaart in de automaat en dan neemt de bank  (is ook een verschillend bedrag per bank dus anders). Dus ik geef een voorbeeld de bank neemt dan 200 euro ondertussen tank jij en ze bereken automatisch dan het verschil (€200 min het getankte bedrag en dat verschil krijgt dus iedereen uitbetaald onmiddellijk na het tanken) je merkt zelfs niks van deze transactie. (zie de foto links van u het staat zelfs op de betaalterminator.
Maar sinds vrijdag zijn er dus banken die een bedrag nemen tot zelfs €350 en dan kan men niet tanken dus de kaarthouder moet zijn beklag op de bankinstelling gaan doen en niet bij Frank of de mensen die er werken. Problemen kan je even bekijken via www.mijnkaart.be  en in deze gevallen KLIK HIER 

Nu Frank zelf heeft vele malen gebeld om dit euvel zo snel mogelijk op te lossen zodat iedereen weer tevreden is en normaal kan tanken zoals het hoort. Maar bij bepaalde banken is het nog steeds niet in orde gemaakt. 

UPDATE om 18u53
De problemen met het elektronisch betaalverkeer zou opgelost zijn door Atos laat Tankstation Frank ons weten.  En Frank zegt ook nog indien mensen problemen ondervinden of nog vragen hebben dan mogen ze hem steeds contacteren door binnen te springen aan het Tankstation of te bellen op het nummer 011 53 68 39.
Verslag en foto Rudi Coomans 18 augustus 2022